TITO MOURAZ: AÇIK ALAN OFİSLERİ

Endüstriyel kaya fotoğraflamaya tutulan Tito Mouraz’ın Open Space Office projesi, alışılmadık mekanlara sürüklüyor.


ROB & NICK CARTER: IŞIKLA BOYAMAK

Carter’lar, 15 senedir sanatla uğraşan bir çift. İşleri çoğunlukla ışık, renk ve form üzerine kurulu, alanları da resim, yerleştirme, heykel, fotoğraf üzerine. Farklı alanları birbirleriyle ilişkilendirerek çalışmaları, resim ve heykel, ya da ışık ve fotoğraf arasındaki engelleri de aşmalarını sağlamış. Bu sebeple işlerinin birçoğu tek bir duyuya değil, algının çokluboyutuna hitap eder cinsten.


JAMES ALLIBAN & KEIICHI MATSUDA: DİJİTAL AUROA

İnternetteki varlığımız, bir tür dijital aura olabilir mi fikrinden yola çıkarak görselleştirme yapan James Alliban ve Keiichi Matsuda, kinect kullanarak ortaya Cell adında bir iş çıkarmış. Çok farkında olmasak da, internette geçirdiğiniz her an birçok markanın takibi altındasındayız. Mesajlar okunuyor, tüm reklamlar kişiye özel olarak ekranın muhtelif kısımlarına yerleştiriliyor. İnternetteki özel hayatımıza dikkat çekmek amaçlı ortaya çıkan Cell projesi, dijital auraya 3 boyutlu bir bakış kazanmak için etkili bir deneyime dönüşmüş.


KARINA SMIGLA-BOBINSKİ: ETKİLEŞİMLİ BALON

Post endüstriyel bu yaratık, kullanıcıların hareket ettirdiği kendi kendini biçimleyen sanat, aynı zamanda moleküler hibrid yapısı nedeniyle de bir tür biyoteknoloji. Silikon-karbon hibridi üzerinde dönerek hareket eden bu dev yaratıkımsı sanat eseri, aynı zamanda geçtiği alanda kendi izini bırakarak bir tür etkileşim sağlıyor. İçi helyumla dolu olduğu için kolayca havalanabiliyor, böylece yer gök her yer bu eserin geçişi ve kullanıcıların etkisiyle şekilden şekile giriyor.


PETER JELLITSCH: ANALOG SANAL GERÇEKLİK

Gerçek hayat Peter Jellitsch’in pek de ilgisini çekmiyor, o daha çok sanal haraketler ve gerçeklikler yaratmanın peşinde. Üstelik bunu dijital değil, analog yöntemle yapmayı seviyor.


SIMONE GIORDANO: DİJİTALİ RESMETMEK

Dijital medya hayatımızın neredeyse rutin bir parçası. Photoshop ekranı ya da web sayfası, ya da dijitalin naçizane error’ü ‘glitch’ artık bize şaşırtıcı gelmiyor. Simone Giordano, dijitalin dünyasını analogta kullanma yoluna gidenlerden. Onun kanvaslarını kaplayanlar ise bilgisayar parçaları, çipler, web görüntüleri ya da dijitalden alışageldiğimiz glitch haleti ruhiyeleri. Çaba ise bunu kanvas üzerinde tamamen analog sanat yöntemlerini kullanarak uygulamak.


GREGOIRE GUILLEMINU: MİNİMAL SÜPERKAHRAMANLAR

Süperkahramanları seviyoruz, ama onları yuvarlak hatları ve renkli kostümleri yerine minimal bir tatta görmeyi arzuluyorduk. Grégoire Guilleminu, grafik öğelerle minimal bir dil kullanarak bu arzumuzu yerine getirmiş.


MARK JENKINS: SOKAK HEYKELLERİ

Sokaklar her türlü şımarıklığı kaldırabilecek detaylara sahip. Logar kapakları, tünel aralarına sıkışmış mankenler derken Mark Jenkins absürd bir dille sokakları dikkat çeken yerleştirmelerle renklendirenlerden. En azından gününüz nasıl geçerse geçsin, sokakta karşınıza bir Jenkins eseri çıktığında ince gülümsemeniz ve hafif şaşkınlık haliniz eksik olmayacaktır.


DANNY QUIRK: İNSAN BEDENİ ANATOMİSİ

Danny Quirk anatomi detaylarında kendini yitirmiş bir sanatçı. Bedenin çalışma mekanizmasını elektronik detaylar kullanarak anlatması Terminator hissi veren bir huzursuzluğa sürüklese de, dramatik, anatomik ve robotik dünyanın kapıları Quirk tarafından aralanıyor.


CEDRIC LE BORGNE: SOKAĞIN IŞIKLI FİGÜRLERİ

İnsan figürlerini ışıklı kablolar kullanarak yeniden oluşturan Cedric Le Borgne, kamusal alanlara bu işleri yerleştiren Parisli sanatçı.


MENTALGLASSI KOLEKTİFİ: ABSÜRD KAMUSAL DENEYİMLER

Mentalgassi sinerjik bir çalışma alanı ve bir çok kolaboratif işe de açık. Daha çok izleyici deneyimi ve tepkisini önemseyerek oluşturdukları alanlar, zaman zaman şehrin için etkileşimli bir gösteriye de dönüşebiliyor. İlk olarak grafiti yaparak ekipleşen Mentalgassi, 10 senedir duvarlara yazdıklarını ikinci plana atmaya başlamış. Kolektifin üyeleri çoğunlukla kamusal alanda iş üretmeyi tercih ediyor.


WITTNER FABRICE: IŞIKLA STENCIL

Işık ve kamera bir araya geldiğinde, hele bir de işin için boyama ve uzun pozlama varsa, acayip işler ortaya koymak mümkün oluyor. Daha önce de ışıkla grafiti işlerine merak salan Wittner Fabrice, sokağa ayrıca stencil tekniğini kullanarak hayalet karakterler yerleştirmiş.


KATIE GRINNAN: YOGA AKIŞ HEYKELİ

Yoga akışını time-lapse fotoğraflayıp sonra da kum ve plastik kullanarak heykelleştirmek kolay iş değil. Tekrar eden bir formu ve hareketi ortaya koyan heykel, Katie Grinnan için beden ve alan arasındaki ilişkiye odaklı bir alt metne sahip.


ANDY GILMORE: GEOMETRİK ARAYIŞALAR

NY’lu sanatçı Andy Gilmore, piksel piksel geometriyi kullanıp, nakış tekniğiyle işleyenlerden. Az mandala hissiyatı, biraz geometri ve tabi ki örüntülerden oluşan işler matematik ve dijital sanatın ilişkisini de net ortaya koyanlardan.


VIDEO


Nothing found.